Pełnoziarnista przekąska ze szparagami i mascarpone.

 

„Zjadłabym coś”, każdy z nas przez to przechodzi. Tutaj sprawa może być bardzo prosta – wyciągamy z zamrażalnika lody i podajemy je uroczyście z łyżeczką. Niestety, takie postępowanie może doprowadzić nas do momentu, w którym obudzimy się obok stylowej Amerykanki. Jeśli więc chcesz nakarmić (jeszcze) piękną kobietę i zadbać o to by (wciąż) była piękna a jednak podać coś treściwego, bierz się do roboty!

Składniki:

  • Zielone szparagi – ok. 0.5 kg;
  • Chleb z żytnim słodem (lub po prostu inny, dobry pełnoziarnisty chleb. biała buła odpada);
  • Mascarpone (tu jest ten tłuszczyk);
  • Szalotka;
  • Jabłko słodkawe kruche;
  • Oliwa Extra Vergine;
  • Sok z cytryny;
  • Musztarda słodka bawarska, lub Dijon;
  • natka pietruszki;
  • pieprz różowy;
  • sól;
  • cukier.

 

Przygotwanie:

Odetnij dupki szparagów i ugotuj je w wodzie z plastrem cytryny, solą i cukrem.
Wyjmij z wrzątku kiedy będą al dente i opłucz zimną woda. Ugotowane szparagi podziel na trzy kawałki.

Wymieszaj płaską łyżkę musztardy z dwoma łyżkami oliwy, łyżką soku z cytryny oraz posiekanymi szalotką i natką.
Dopraw solą, cukrem i pieprzem różowym. Dodaj powstały sos do szparagów i wymieszaj.

Odkrój brzegi kromek ciemnego chleba i posmaruj je mascarpone.

Nałóż jabłko w plasterkach i pokrój chleb w paski jak na zdjęciu, tak żeby się szparagi zmieściły.

Zdrowe, pyszne i treściwe.

 

Jeśli zauważasz u swojej (wciąż) pięknej kobiety oznaki amerykanizacji, zamiast mascarpone użyj chudego serka:)

 

Smacznego!

Skomentuj na Facebooku